Terkini


Salam sejahtera kepada semua pelawat-pelawat yang melayari blog ini,semoga anda mendapat manafaat dan sebagai wardah perkongsian ilmu.Sebarang cadangan atau ulasan yang membina amat-amat di alukan.Terima Kasih.


Friday, July 2, 2010

HALUAN Palestin


HALUANPalestin adalah satu usaha Biro Pemuda HALUAN Malaysia untuk mendokong perjuangan membebaskan Palestin daripada pencerobohan dan kekejaman rejim zionis Israel laknatuLlah.

Objektif:

Membangkitkan semangat rakyat Malaysia agar mengambil berat terhadap perjuangan bangsa Palestin meraih kemerdekaan, khususnya dalam menjaga kesucian Masjid Al-Aqsha.

Peranan:

  • Membantu perjuangan bangsa Palestin untuk bebas dari penjajahan Zionis Israel dalam bentuk sokongan moral mahupun material.
  • Menanamkan serta membangun semangat Ukhuwah Islamiyah rakyat Malaysia terhadap saudara-saudaranya di Palestin.
  • Membantu penyebaran informasi tentang perkembangan semasa rakyat Palestin dan masjid Al-Aqsha.
  • Mewujudkan tabung dana Palestin untuk disalurkan kepada pihak berkewajipan di Palestin untuk meringankan beban mereka.
  • Mewujudkan projek-projek kebajikan samada dalam bentuk pendidikan atau perkhidmatan kepada mangsa pelarian Palestin di persempadanan.

Ingin Menyumbang?


Anda boleh menyumbang bantuan kewangan melalui

Nama Akaun: Tabung Palestin HALUAN
BIMB: 14-023-01-003429-2
Maybank: 5644 9020 8528

Keterangan lanjut hubungi Sdr. Sabri Ibrahim (019-2395799.)

Bagaimana Sumbangan Anda Akan Disampaikan ke Palestin?

HALUAN bekerjasama erat dengan Majlis Keselamatan Negara (MKN,) Jabatan Perdana Menteri dan juga Wisma Putra, Kementerian Luar sebagai sebuah NGO berdaftar yang komited membantu mangsa-mangsa bencana secara sukarela dan telus.

Sebagai memikul amanah bagi mewakili mereka yang penuh ikhlas menyumbang infaq kepada saudara/i Palestin kita yang teraniaya, InsyaALlah HALUAN akan menyampaikan semua sumbangan secara terus kepada rakyat Palestin melalui kerjasama beberapa NGO tempatan di Palestin yang dipercayai. Sebagaimana pada tahun 2008, di mana delegasi HALUAN yang diketuai oleh Presiden HALUAN telah menyampaikan sendiri bantuan sebanyak USD 10ribu kepada rakyat Palestin secara terus. Manakala pada 12 Februari 2009, HALUAN telah menyerahkan bantuan melalui wakil Kerajaan Palestin di Gaza, Dr Sami Abu Zuhri, di Kuala Lumpur sebanyak RM100ribu.

InsyaALlah, HALUAN dengan kerjasama dari pihak kerajaan dan rakan-rakan NGO prihatin yang lain akan terus menyumbang kepada usaha pemulihan dan pembelaan rakyat Palestin melalui projek-projek keperluan strategik dan jangkamasa panjang, menyalurkan sepenuhnya sumbangan ikhlas yang diamanahkan oleh masyarakat.

Sumbangan-sumbangan lain.

Sumbangan artikel atau menyatakan pandangan, sila email ke:

sekretariat.haluanpalestin@gmail.com




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails